Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z Portalu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.
strona główna Strona główna | Nowości | Promocje | Zapowiedzi Twoje konto | Zarejestruj | Schowek | Kontakt | Pomoc
mapa działów
Szukaj: szukanie zaawansowane
Koszyk
Książki \ Programowanie

Xamarin. Tworzenie interfejsów użytkownika Język: 1

978-83-283-3948-4

Cena Brutto: 67.00

Cena netto: 63.81

Ilość:
Wersja: Drukowana
Autor Steven F. Daniel
Liczba_stron 360
Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Data_Wydania 2017-12-15

Xamarin

Tworzenie interfejsów użytkownika


Platforma Xamarin jest wszechstronnym, nowoczesnym narzędziem do budowania aplikacji działających w wielu systemach. Pozwala na pisanie kodu w języku C# i ułatwia tworzenie niestandardowych widoków, układów i kontrolek. Interfejsy graficzne tworzone w Xamarin urzekają swoją estetyką. Platformy Xamarin i Xamarin.Forms zdobywają coraz większą popularność i właściwie stają się standardową technologią pisania oprogramowania na urządzenia mobilne.


Dzięki tej książce dowiesz się, jak zaimplementować struktury i układy interfejsu użytkownika, a także jak tworzyć własne elementy i pisać służące do ich obsługi skrypty C#. Poznasz architekturę MVVM i nauczysz się jej implementacji w swoich aplikacjach. Zrozumiesz trudniejsze zagadnienia, takie jak włączanie do aplikacji funkcji specyficznych dla danej platformy mobilnej, współpraca z usługami Microsoft Azure App, korzystanie z pakietu SDK Facebooka oraz obsługa zewnętrznych bibliotek, takich jak Razor. Dowiesz się też, jak zaimplementować kluczowe techniki wiązania danych i efektów wizualnych w interfejsach użytkownika za pomocą własnych rendererów i interfejsu API PlatformEffects.


    • Podziękowania
    • Zespół wydania oryginalnego
    • O autorze
    • O recenzentach
    • Wstęp
      • Zawartość książki
      • Co jest potrzebne
      • Adresaci książki
      • Konwencje typograficzne
      • Przykłady kodu do pobrania
    • Rozdział 1. Tworzenie macierzystej aplikacji TrackMyWalks
      • Tworzenie rozwiązania TrackMyWalks
        • Aktualizowanie pakietów rozwiązania TrackMyWalks
      • Tworzenie modelu TrackMyWalks
      • Tworzenie strony głównej prezentacji szlaków
      • Tworzenie strony treści nowego wpisu
      • Strona opisu szlaku
        • Dodawanie pakietu NuGet Xamarin.Forms.Maps
      • Tworzenie strony treści DistanceTravelledPage
      • Tworzenie strony ekranu startowego
        • Modyfikacja klasy App Xamarin.Forms
      • Różnice między Xamarin Studio i Visual Studio
      • Uruchamianie aplikacji TrackMyWalks w symulatorze
      • Podsumowanie
    • Rozdział 2. MVVM i wiązanie danych
      • Wzorzec architekturalny MVVM
      • Implementowanie modeli widoków MVVM w aplikacji
      • Tworzenie klasy WalkBaseViewModel
      • Implementowanie klasy WalksPageViewModel
        • Przystosowywanie strony głównej szlaków do modelu MVVM
      • Implementowanie modelu widoku strony wprowadzania nowego wpisu
        • Przystosowywanie strony WalksEntryPage do modelu MVVM
      • Implementowanie modelu widoku strony szlaku
        • Przystosowywanie strony WalksTrailPage do modelu MVVM
      • Implementowanie modelu DistanceTravelledViewModel
        • Przystosowywanie strony DistanceTravelledPage do modelu MVVM
      • Podsumowanie
    • Rozdział 3. Nawigacja po modelu MVVM według Xamarin.Forms
      • Interfejs API nawigacji Xamarin.Forms
      • Różnice między nawigacją i modelami widoków
      • Implementowanie usługi nawigacji
        • Tworzenie interfejsu usługi nawigacji
        • Tworzenie usługi nawigacji pośród modeli widoków
        • Przystosowywanie modelu WalkBaseViewModel do korzystania z usługi nawigacji
        • Modyfikowanie modelu widoku strony głównej szlaków i usługi nawigacji
        • Dostosowywanie strony głównej szlaków do korzystania ze zmienionego modelu widoku
        • Modyfikowanie modelu widoku strony dodawania wpisów i usługi nawigacji
        • Dostosowywanie strony WalksEntryPage do zmienionego modelu widoku
        • Modyfikowanie modelu widoku strony szlaku i usługi nawigacji
        • Przystosowywanie strony WalksTrailPage do korzystania ze zmienionego modelu widoku
        • Modyfikowanie modelu widoku przebytego dystansu i usługi nawigacji
        • Przystosowywanie strony DistanceTravelledPage do korzystania z odnowionego modelu widoku
        • Dostosowywanie klasy Xamarin.Forms.App do korzystania z usługi nawigacji
      • Podsumowanie
    • Rozdział 4. Funkcje dotyczące lokalizacji
      • Tworzenie i używanie usług specyficznych dla konkretnej platformy
        • Tworzenie interfejsu usługi lokalizacji dla aplikacji TrackMyWalks
        • Klasa usługi lokalizacji dla platformy Android
        • Klasa usługi lokalizacji dla platformy iOS
        • Włączanie aktualizacji w tle i sprawdzanie aktualnej pozycji użytkownika
        • Dostosowywanie klasy WalkEntryViewModel do współpracy z usługą lokalizacji
        • Dostosowywanie klasy DistanceTravelledViewModel do usługi lokalizacyjnej
        • Rejestrowanie modeli widoków na stronie SplashPage
        • Integrowanie klasy MainActivity z Xamarin.Forms.Maps
        • Dodawanie do klasy Xamarin.Forms.App funkcji specyficznych dla platform
      • Podsumowanie
    • Rozdział 5. Regulacja parametrów interfejsu użytkownika
      • Tworzenie klasy DataTemplate dla aplikacji TrackMyWalks
        • Wykorzystywanie szablonu danych na stronie głównej
      • Tworzenie elementu wyboru opcji dla platformy iOS
      • Tworzenie renderera dla własnej kontrolki dla platformy iOS
        • Stosowanie własnego elementu wyboru opcji na stronie WalksEntryPage
      • Tworzenie efektów dla systemu iOS za pomocą API Effects
      • Tworzenie efektów dla platformy Android za pomocą interfejsu API Effects
      • Implementowanie konwerterów wartości w aplikacji TrackMyWalks
        • Wykorzystywanie konwertera w klasie WalkBaseViewModel
        • Wykorzystywanie konwertera logicznego w modelu WalksPageViewModel
        • Dostosowywanie strony głównej do zmienionego modelu widoku
        • Stosowanie zmienionego modelu widoku na stronie WalksTrailPage
        • Wykorzystywanie zmienionego modelu widoku na stronie DistanceTravelledPage
        • Wykorzystywanie efektów platformy w klasie WalkCellDataTemplate
      • Podsumowanie
    • Rozdział 6. Szablony Razor
      • Podstawy biblioteki Razor
      • Tworzenie i implementowanie szablonów Razor w Xamarin Studio
        • Dodawanie pakietu SQLite.Net do rozwiązania BookLibrary
      • Tworzenie i implementowanie opakowania bazy danych książek
      • Tworzenie i implementowanie opakowania bazy danych aplikacji BookLibrary
      • Tworzenie i implementowanie strony głównej listy książek
      • Tworzenie i implementowanie szablonu BookLibraryAdd
      • Tworzenie i implementowanie szablonu BookLibraryEdit
      • Tworzenie i implementowanie klasy WebViewController
        • Rozbudowa arkusza stylów biblioteki książek
      • Podsumowanie
    • Rozdział 7. API Data Access i usługi aplikacji Microsoft Azure
      • Rejestracja aplikacji TrackMyWalks w Microsoft Azure
        • Dodawanie pakietu NuGet Json.Net do aplikacji TrackMyWalks
        • Dodawanie pakietu NuGet HttpClient do aplikacji TrackMyWalks
        • Wykorzystywanie biblioteki Json.Net w modelu WalkEntries
      • Tworzenie klasy usługi sieciowej HTTP dla aplikacji TrackMyWalks
      • Tworzenie API DataService dla aplikacji TrackMyWalks
      • Tworzenie klasy API DataService dla aplikacji TrackMyWalks
        • Zmiany w klasie WalkBaseViewModel, aby móc korzystać z API DataService
        • Dostosowywanie klasy WalkEntryViewModel do interfejsu DataService
        • Dostosowywanie klasy WalksPageViewModel do API DataService
        • Dostosowywanie strony WalksPage do nowego modelu widoku
        • Dostosowywanie klasy elementu wyboru opcji do platformy iOS
        • Dostosowywanie strony WalksEntryPage do nowego elementu wyboru opcji
      • Podsumowanie
    • Rozdział 8. Uspołecznianie aplikacji, czyli jak korzystać z API Facebooka
      • Rejestracja aplikacji TrackMyWalks na Facebooku
        • Dodawanie pakietu Xamarin.Auth do aplikacji TrackMyWalks
        • Dodawanie biblioteki SDK Facebooka do aplikacji TrackMyWalks
      • Tworzenie modelu użytkownika Facebooka w aplikacji TrackMyWalks
        • Tworzenie klasy FacebookCredentials w aplikacji TrackMyWalks
        • Logowanie do aplikacji TrackMyWalks za pomocą Facebooka
        • Tworzenie klasy logowania na Facebooku w aplikacji TrackMyWalks (iOS)
      • Dostosowywanie interfejsu NavigationService do aplikacji TrackMyWalks
        • Dostosowywanie klasy NavigationService do aplikacji TrackMyWalks
      • Dostosowywanie strony WalksPage do mechanizmu logowania Facebooka
        • Uzdatnianie modelu widoku WalksPage do współpracy z FacebookApiUser
        • Dostosowywanie klasy DistanceTravelledPage do aplikacji TrackMyWalks
        • Obsługa logowania na Facebooku przez klasę Xamarin.Forms App
        • Funkcjonalność Facebooka w aplikacji TrackMyWalks
      • Podsumowanie
    • Rozdział 9. Testowanie jednostkowe aplikacji Xamarin.Forms przy użyciu środowisk NUnit i UITest
      • Tworzenie folderu rozwiązania testów jednostkowych w Xamarin Studio
      • Tworzenie projektu testów jednostkowych w Xamarin Studio
        • Dodawanie pakietu NuGet Moq do projektu testów jednostkowych
        • Dodawanie projektu TrackMyWalks do TrackMyWalks.UnitTests
        • Implementowanie klasy testowej NUnit WalksTrailViewModel
        • Implementowanie klasy testowej NUnit WalkEntryViewModel
        • Wykonywanie testów TrackMyWalks.UnitTests w Xamarin Studio
      • Tworzenie projektu testowania interfejsu użytkownika w Xamarin Studio
      • Najczęściej używane metody UITest
        • Przygotowywanie i inicjalizowanie aplikacji TrackMyWalks do testów UITest
        • Implementowanie CreateNewWalkEntry przy użyciu UITest.Framework
      • Dodawanie agenta Xamarin Test Cloud do projektu iOS
        • Dostosowywanie klasy AppDelegate do współpracy z Xamarin Test Cloud Agent
      • Testowanie aplikacji TrackMyWalks za pomocą testów UITest w Xamarin Studio
      • Podsumowanie
    • Rozdział 10. Pakowanie i wdrażanie aplikacji Xamarin.Forms
      • Tworzenie i przygotowywanie zespołu programistów iOS
      • Tworzenie certyfikatu dla aplikacji iOS TrackMyWalks
        • Uzyskiwanie certyfikatu programistycznego iOS od firmy Apple
        • Tworzenie identyfikatora aplikacji TrackMyWalks (iOS)
      • Tworzenie profilu dostarczania aplikacji TrackMyWalks
      • Przygotowywanie aplikacji TrackMyWalks (iOS) do wysłania do weryfikacji
        • Wysyłanie aplikacji TrackMyWalks (iOS) do iTunes Connect przy użyciu Xamarin Studio
      • Podsumowanie
powrót
 
Produkty Podobne
Tajniki Java 9. Pisanie reaktywnego, modularnego, współbieżnego i bezpiecznego kodu
Progresywne aplikacje webowe
Wydajne programowanie w R. Praktyczny przewodnik po lepszym programowaniu
Effective Java, 3rd Edition
ASP.NET Core in 24 Hours, Sams Teach Yourself
Docker dla praktyków. Wydanie II
Testowanie kodu w praktyce
Vue.js 2. Tworzenie reaktywnych aplikacji WWW
Język R dla każdego: zaawansowane analizy i grafika statystyczna
Programista samouk. Profesjonalny przewodnik do samodzielnej nauki kodowania
Więcej produktów